Władze podhalańskiego Kościeliska (województwo małopolskie) uchwaliły w maju ograniczenia w umieszczania reklam na własnych budynkach i ogrodzeniach. 18 czerwca zaczęła ona obowiązywać – umieszczanie szyldów i banerów reklamowych na nieruchomościach, w tym prowadzących działalność gospodarczą zostały uregulowane. Właściciel nieruchomości ma prawo do umieszczenia co najwyżej dwóch szyldów o powierzchni nie większej niż 2 metry kwadratowe każdy. Jeden szyld będzie mógł być umieszczany bezpośrednio na budynku, drugi na ogrodzeniu posesji.
Kościelisko to pierwsza gmina na Podhalu (i trzecia w województwie małopolskim), gdzie wprowadzono takie restrykcje. Wcześniej obostrzenia wprowadzono w Bochni i Nowym Sączu.
W Kościelisku szyldy w postaci malowanych lub naklejanych treści na szybach witryn będą dopuszczalne tylko na obiektach handlowych i gastronomicznych. Władze zakazały instalacji telebimów i reklam diodowych. Uregulowano także możliwość ustawiania drogowskazów: słupek nie powinien być wyższy niż 3 m a sama tabliczka w formie strzałki nie powinna być większa niż 85 cm na 25 cm i musi być wykonana z drewna. Poza terenem zabudowanym umieszczanie stałych reklam zostało całkowicie zabronione.
Także nowe ogrodzenia zabudowań od strony dróg mogą być wykonane wyłącznie z drewna, nie wolno też stosować farb kryjących strukturę drewna. Zakazano używania elementów z blachy, siarek plastikowych czy poliwęglanu. Maksymalna wysokość takich grodzeń wynosi 180 centymetrów.
[Total_Soft_Poll id=”52″]