Prywatna spółka Stalexport Autostrady, która posiada koncesję na zarządzanie 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A-4 między Katowicami a Krakowem co roku zarabia setki milionów złotych z tytułu opłat od kierowców.
Po trzech pierwszych kwartałach 2018 roku – przychód spółki wyniósł 255,2 mln zł. Był wyższy o 6% od analogicznego okresu 2017 roku. Daje to zysk netto około 146 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że rok 2019 będzie lepszy.
Spółka Stalexport Autostrada Małopolska złożyła wniosek o podniesienie opłaty za przejazd z 30 zł do 35 zł na odcinku Katowice – Kraków.
Komentarz redakcji: według naszej wiedzy Stalexport jest własnością lub współwłasnością Emila Wąsacza – ministra ds. prywatyzacji za rządów AWS. PiS obiecywał, że zbuduje konkurencyjną autostradę obok. Nic takiego nie zrobił, co znaczy, że umowa (tajna) z Wąsaczem zawiera jakieś szczególne klauzule.