Żubrówka jest trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie w 2018 roku, ustępując jedynie takim markom, jak Smirnoff i Absolut. W Polsce i na świecie sprzedano ponad 77 milionów litrów. Sprzedaż Żubrówki rośnie szybko – w ubiegłym roku sprzedano jej o prawie 9% więcej niż w 2017 r.
W rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, monitorującym globalną sprzedaż znalazły się jeszcze: na 12. miejscu Krupnik, na 13. Soplica, na 23. miejscu Żołądkowa Gorzka de Luxe.
Komentarz: Polska w świecie słynie z wódki, jednak polskie marki zostały na skutek prywatyzacji Polmosów przejęte przez zagraniczny kapitał. W atmosferze podejrzeń o korupcję, śledztw prokuratury (oczywiście zakończyły się niczym), zagraniczni nabywcy zyskali większy udział na polskim rynku wódki niż rynku bankowym. I to spółki z rajów podatkowych. Symbolem dzisiejszego polskiego stanu posiadania może być właśnie Żubrówka, którą jako polską wódkę można określać chyba jedynie przez sentyment, bo w rzeczywistości najpierw została sprzedana amerykańskiej firmie CEDC, którą wykupił rosyjski kapitał ulokowany na Bermudach. Więc nie “polska” a bermudzka wódka odnosi sukcesy na świecie.
Jak sądzisz?
[democracy id=”48″]
“Polskie” marki wódek, czyli szewc bez butów chodzi
Jesteśmy największym producentem wódki w Unii Europejskiej i czwartym na świecie. Rynek wódki w Polsce wart jest 11,3 miliarda złotych (2017), a cały rynek alkoholi – przeszło 30 mld złotych. Ale czy faktycznie polskie wódki są polskie?
Czytaj o zagranicznym kapitale:
Właścicielem Żubrówki jest Rustam Tariko rosyjski przedsiębiorca najchętniej rejestrujący firmy poza krajem nawet jego pies wabił się Dov Jones jak indeks giełdowy
A to dobre 🙂
[…] […]