W 2018 roku wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich rocznych wyników. Liderem procentowego zmniejszania nakładów była „Gazeta Polska Codziennie”. Jednak dokładnie wszystkie gazety ogólnopolskie w ub.r. zmniejszyły nakłady między 5 a 16 procent. Fakt o 24 tysiące egzemplarzy, Gazeta Wyborcza o 16 tys., a GPC o 3 tysiące.

W ciągu 9 lat nakłady gazet ogólnopolskich zmniejszyły się przeciętnie o połowę. Z tabloidów w 2018 r. Fakt sprzedawał 238 tys. egzemplarzy, zaś w 2009 r. – 467 tysięcy. Super Express – spadł ze 192 do 118 tysięcy. Z prasy opiniotówrczej – Gazeta Wyborcza – z jej dobrze wykształconym, zasobnym i wielkomiejskim czytelnikiem – zanotowała spadek z 339 do 95 tysięcy. Rzeczpospolita ze 119 tys. spadła do nakładu 45 tysięcy.

Temat tygodnia: polskie czytelnictwo w głębokim dołku

Jak oceniasz?

kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

średnia ocen 0 / 5. ilość głosów 0

jeszcze nie oceniano

jeśli uznałeś, że to dobre...

... polub nas w mediach społecznościowych

Nie spodobało się? Przykro nam...

Pomóż nam publikować lepsze teksty

Powiedz nam, jakie wolałbyś teksty na pnp24.pl?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here