W 2018 roku wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich rocznych wyników. Liderem procentowego zmniejszania nakładów była „Gazeta Polska Codziennie”. Jednak dokładnie wszystkie gazety ogólnopolskie w ub.r. zmniejszyły nakłady między 5 a 16 procent. Fakt o 24 tysiące egzemplarzy, Gazeta Wyborcza o 16 tys., a GPC o 3 tysiące.
W ciągu 9 lat nakłady gazet ogólnopolskich zmniejszyły się przeciętnie o połowę. Z tabloidów w 2018 r. Fakt sprzedawał 238 tys. egzemplarzy, zaś w 2009 r. – 467 tysięcy. Super Express – spadł ze 192 do 118 tysięcy. Z prasy opiniotówrczej – Gazeta Wyborcza – z jej dobrze wykształconym, zasobnym i wielkomiejskim czytelnikiem – zanotowała spadek z 339 do 95 tysięcy. Rzeczpospolita ze 119 tys. spadła do nakładu 45 tysięcy.
Temat tygodnia: polskie czytelnictwo w głębokim dołku