W ciągu 11 miesięcy roku 2018 zarejestrowano w Polsce blisko 1,2 tys. samochodów osobowych z napędem elektrycznym – 546 samochodów bateryjnych i 634 hybryd typu plug-in. To o jedną piątą więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na 22 miliony pojazdów w Polsce mamy 0,1 proc. samochodów elektrycznych – wynika z raportu PZPM.
Państwo dopłaca do tych zakupów, m.in. przez zniesienie akcyzy na samochody elektryczne, większe odpisy amortyzacyjne dla firm, zwolnienie ich z opłat za parkowanie czy możliwość poruszania się pojazdów o napędzie elektrycznym po pasach dla autobusów.
Prawo zmusza także gminy i powiaty powyżej 50 tys. mieszkańców do zakupu pojazdów elektrycznych. Docelowo co najmniej 30 proc. pojazdów będzie musiało być zero- lub niskoemisyjna – ponad 3,5 tys. autobusów elektrycznych.