Claas Relotius, dziennikarz niemieckiego czasopisma Der Spiegel, od lat wymyślał zdarzenia w publikowanych w tekstach – w co najmniej 14 z 60 zbadanych publikacji. Był przez 7 lat dziennikarzem tego czołowego pisma i innych globalnych wydawnictw medialnych, często nagradzanym za „dziennikarstwo śledcze”. Otrzymał nagrodę Reportera Roku za zmyślony tekst o syryjskim chłopcu, a w 2014 r. został „dziennikarzem roku” amerykańskiej telewizji CNN.

Wszystko wydało się, gdy jego współpracownik – Juan Moreno – zaczął podejrzewać, że Relotius w ogóle nie rozmawiał z osobami, które podawał jako swoje źródła, pisząc o wydarzeniach na granicy między Stanami z Meksykiem. 

Globalne media korporacyjne, określane jako mainstream, coraz mniej zajmują się rzetelnym podawaniem informacji, a coraz intensywniej – propagandą.

Źródło: Guardian

Jak oceniasz?

kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

średnia ocen 3 / 5. ilość głosów 1

jeszcze nie oceniano

jeśli uznałeś, że to dobre...

... polub nas w mediach społecznościowych

Nie spodobało się? Przykro nam...

Pomóż nam publikować lepsze teksty

Powiedz nam, jakie wolałbyś teksty na pnp24.pl?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here