Crowdfunding cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W serwisie Zrzutka.pl w ciągu roku liczba zbiórek wzrosła o 300 proc., a wpłat – o ponad 120 proc. Średnia wpłata nieznacznie przekracza 60 zł.

W 2018 roku pojawiło się tam ponad 166 tys. zbiórek (wzrost o 293 proc.), a liczba wpłat przekroczyła 660 tysięcy (wzrost o 123 proc.), a ich suma – 42 mln zł.

Sukces Wisły Kraków wskazuje na nowe źródło finansowania przedsiębiorstw

Coraz większą rolę w finansowaniu przedsiębiorstw odgrywa finansowanie społecznościowe. Przybiera ono formę crowdfundingu (finansowanie wybranego projektu) i fundraisingu (zbieranie pieniędzy poprzez wsparcie osób, firm, fundacji). Środki te służą do realizacji projektów biznesowych, kulturalnych, naukowych, społecznych czy charytatywnych. Rozwojowi tego finansowania sprzyja rozwój rynku IT. Dzisiaj także w wersji mobilnej, czyli poprzez komórki i tablety, których […]

Read more

W porównaniu do rynków europejskich, bardziej rozwiniętych krajów czy Stanów Zjednoczonych jest to czterokrotnie mniej, za to dynamika wzrostu crowdfundingu w Polsce jest dużo wyższa.

Po crowdfunding coraz częściej sięgają firmy, które w ten sposób szukają środków na swój rozwój. Dla firm, zwłaszcza małych i średnich oraz nowo powstałych, crowdfunding często jest jedynym źródłem finansowania. W ten sposób w Polsce powstał m.in. magazyn „Kosmos dla Dziewczynek”, z kolei producent piw kraftowych Doctor Brew pozyskał przez finansowanie społecznościowe przez platformę crowdfundingu udziałowego ponad 3,2 mln zł.

Popularny w Polsce jest equity crowdfunding. Zmiany w prawie sprzyjają tej popularności. Ludzie chętniej wspierają projekty, w których w zamian za swoją składkę mają udziały w projekcie. Może to być np. zespół piłkarski, z którym sympatyzują i pozwalają na jego funkcjonowanie.

Wisła znów płynie

Impuls dali biznesmeni i Kuba Błaszczykowski, ale to kibice przywracają nadzieję na odrodzenie Akcje Wisły Kraków jej kibice kupowali tak szybko, aż nie wytrzymały serwery obsługującej operację platformy internetowej. To pierwszy u nas przykład reanimowania znanej marki przez crowdfunding. Tylko w trakcie pierwszej doby emisji akcji zebrano z nich rekordowe jak na cały polski crowdfunding […]

Read more

Z prognoz serwisu wynika, że wartość crowdfundingu w Polsce wzrośnie w 2019 roku do 700 mln zł i odnotuje ok. 140 proc. wzrost.

– Różnice pomiędzy zbieraniem środków tradycyjnie a poprzez crowdfunding są potężne. Przede wszystkim zbierając środki online, mamy transparentność, wiemy, ile środków zebraliśmy, i są one bezpieczniejsze. Jest to również wygoda i szybkość. Środki jesteśmy w stanie przekazać natychmiast. W przypadku tradycyjnych metod zbierania jest to dużo trudniejsze – tłumaczy Tomasz Chołast,współzałożyciel Zrzutka.pl.

Coming Soon
Czy crowdfunding to dobre źródło kapitału dla przedsiębiorcy?
Głosów : 1

Jak oceniasz?

kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

jeszcze nie oceniano

jeśli uznałeś, że to dobre...

... polub nas w mediach społecznościowych

Nie spodobało się? Przykro nam...

Pomóż nam publikować lepsze teksty

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here